FAQ

  1. Wat doe ik als de dokter niet op het uitgekozen tijdstip mij terugbelt tijdens het teleconsult?

Uw dokter is u niet vergeten. Soms gebeurt het dat een consultatie uitloopt en wij u niet exact op het gekozen uur kunnen bellen. Wacht nog even af, wij bellen u zo spoedig mogelijk. Let er bij het inboeken op dat u het juiste telefoonnummer opgeeft!

 

  1. Ik denk dat ik het coronavirus heb, hoe en waar kan ik de test laten doen?

Boek een telefonisch of videoconsult in, dan bespreken we de symptomen en testmogelijkheden voor u.

 

  1. Ik wil de dokter bereiken voor bespreking van testresultaten, wanneer kan ik dat doen?

Dagelijks is een dokter telefonisch bereikbaar tussen 12u en 12.30u. Van maandag tot donderdag op het nummer: 02 538 33 37. Op vrijdag op het nummer: 02 889 01 50

Maandag: Bart Donders

Dinsdag: Julie Casaer

Woensdag: Lucy Vandeputte

Donderdag: Lennart de Jager

Vrijdag: Ophélie Broeckaert

 

  1. Wat doe ik als er niet onmiddellijk een afspraak beschikbaar is en ik heb een medisch urgent probleem?

Is het heel dringend, belt u bij voorkeur tijdens het beluurtje tussen 12u en 12.30u en krijgt u direct een dokter aan de lijn. Als dit niet gaat, belt u het secretariaat en kan u vragen om een arts te spreken. 

 

  1. Neemt de praktijk nog nieuwe patiënten aan?

Wij nemen zeker nog nieuwe patiënten aan.  U dient daarvoor bij het eerste consult gewoon uw identiteitskaart mee te nemen en wij schrijven u ter plekke in.

 

6:            Hoe maak ik een afspraak en hoe zie ik welke afspraken nog vrij zijn?

Klik hier (http://spectrummed.be/nl/afspraak/) en kies uw afspraaktype (gewoon consult, telefonisch consult en video consult). U ziet dan direct welke afspraken vandaag nog vrij zijn en klikt op het vrije uur om deze in te boeken. Let goed op dat u de juiste dag en de juiste locatie kiest! Mogen wij u vragen om tijdens de coronacrisis uw afspraken zoveel mogelijk zelf in te boeken? Zo kunnen we het secretariaat en de telefoon wat ontlasten.

 

7:            Ik heb een voorschrift voor medicatie nodig, moet ik hiervoor op consultatie komen?

Tijdens de coronacrisis mogen wij uitzonderlijk medicatie op afstand voorschrijven. Best boekt u hiervoor altijd een telefonisch consult in. Zo zijn we zeker dat er geen medicatiefouten gebeuren.

 

8:            Ik heb de resultaten van mijn bloedonderzoek nog niet ontvangen, wat doe ik best?

Voor de bloedafnames werken wij samen met het Laboratorium Medische Ontledingen in Groot Bijgaarden. U krijgt uw resultaten via hun iPatient platform waarbij u moet inloggen met uw rijksregisternummer. Sommige testen duren langer om uit te voeren. Ook vraagt uw dokter soms bijkomende testen aan als blijkt dat er een afwijkende waarde gevonden wordt in uw bloed. Hierdoor kan het zijn dat de resultaten wat vertraging oplopen. Heeft u na een week nog niets van ons vernomen? Bel ons dan op tijdens het beluur en we zullen u de resultaten meedelen.